Vragen? Bel ons: 020 409 4458
Winkelwagen - 0.00

Geen producten in de winkelwagen.

Nederlanders kopen steeds vaker bloemen!

Nederlanders zijn bereid om meer geld uit te geven aan bloemen en planten.

Dat niet alleen, zij kopen ook steeds vaker een bloemetje. Tegenwoordig kopen steeds meer Nederlanders wekelijks bloemen. Volgens de Vereniging Bloemist Winkeliers (VBW) kijken veel bloemenwinkels terug op een goede eerste helft van het jaar.

Dinsdag was de publicatie van de halfjaarcijfers en veel bloemisten zijn erg tevreden. Er was een goede stijging in de marge en de winst, maar ook de omzet steeg met 5.4% ten opzichte van een jaar eerder.

In de periode van 2008-2012 was een grote terugval. Volgens VBW is er nu al drie jaar op rij sprake van een omzetstijging en ook de toekomst van de bloemenwinkels ziet er goed uit. Dit komt volgens VBW door de bloemisten zelf. Zij letten zelf beter op de kosten dan voorheen. Toch denkt VBW dat er ook nog veel winst valt te halen.

VBD-directeur Marco Maasse ziet nog groeimogelijkheden bij de leeftijdscategorie tot veertig jaar. 37% van deze doelgroep koopt bloemen. Marco Maasse zegt: “Daar zit nog flink wat ruimte voor groei. Het is aan de bloemist om bloemen voor deze doelgroep neer te zetten als hip lifestyleprodukct.”

Niet alleen de bloemenwinkels offline doen het goed, maar ook online liggen voldoende kansen. Volgens Maasse groeit deze markt stevig. Ongeveer 11% van de bloemen worden online gekocht.

Comments are closed.

Mobile version: Enabled